top of page

Απο Λιτόχωρο

Litochoro.info Routes: A scenic trail winding through forested paths with majestic mountain vistas and clear blue skies.

Προφήτης Ηλίας - Γκόλνα - Ντελή- Προφήτης Ηλίας

Η πεζοπορία αρχίζει από το χώρο στάθμευσης του εξωκλησιού του Προφήτη Ηλία. Ένα μονοπάτι στην πλευρά του βουνού οδηγεί απευθείας προς την κορυφή Γκόλνας. Ακολουθούμε αυτό το μονοπάτι μέχρι το τέλος του. Στη συνέχεια, στρίβουμε δεξιά προς το παλαιό μοναστήρι του Αγίου Διονυσίου. Σε μια διασταύρωση, στρίβουμε αριστερά προς την κορυφή της Γκόλνας και στη συνέχεια προς τη δασική θέση Τσουκνίδα. Στη νέα διασταύρωση, στρίβουμε δεξιά για να φτάσουμε στην κορυφή της Γκόλνας. Στη συνέχεια, ακολουθούμε νοτιοδυτικά προς το πρώτο διάσελο και από εκεί στρίβουμε αριστερά προς το Ντελή. Στη δασική θέση Ντελή, συνεχίζουμε αριστερά προς τον Άγιο Ιωάννη και στη συνέχεια ακολουθούμε το μονοπάτι που τερματίζει στο parking του εξωκλησιού του Αγίου Ιωάννη. Από εκεί, στρίβουμε αριστερά προς τον οικισμό και στη συνέχεια στρίβουμε δεξιά στο χωματόδρομο που οδηγεί στο εξωκλήσι του Προφήτη Ηλία. Από εκεί, ακολουθούμε το μονοπάτι που οδηγεί στο parking του Προφήτη Ηλία, τερματίζοντας έτσι τη διαδρομή.

Προς Πριόνια

Προς Καταφύγια

Η διαδρομή από τα Πριόνια, που βρίσκονται σε υψόμετρο 1100 μέτρων, έως το καταφύγιο "Σπήλιος Αγαπητός" στα 2100 μέτρα, αποτελεί το πιο δημοφιλές ορειβατικό μονοπάτι στον Όλυμπο, αποτελώντας την φυσική προέκταση της διαδρομής από το Λιτόχωρο προς τα Πριόνια. Το ταξίδι στα Πριόνια αποτελεί σημείο τέλους για τα οχήματα, βρίσκοντας περίπου 18 χιλιόμετρα μακριά από το Λιτόχωρο. Εδώ, ο ποταμός Ενιπέας αναδύεται από τις πηγές του, ενώ υπάρχουν εγκαταστάσεις για αναψυχή και εστίαση όλο το χρόνο, μαζί με χώρο στάθμευσης για τα αυτοκίνητα. Επιπλέον, υπάρχουν δημόσιες τουαλέτες και νερό. Η μεγαλύτερη διαδρομή περνάει μέσα από το δάσος, όπου το μονοπάτι παραμένει καλά διατηρημένο. Η πυκνή βλάστηση των πεύκων, σε συνδυασμό με τα ελάτια και τα οξία, προσδίδει έναν ξεχωριστό χαρακτήρα στο τοπίο. Στα περίπου δύο τρίτα της διαδρομής, βγαίνετε από το δάσος και το μονοπάτι ανεβαίνει προς το καταφύγιο με πολλές διαδοχικές στροφές. Από αυτό το σημείο, μπορείτε να θαυμάσετε το καταφύγιο που κρέμεται ψηλά σε μια προεξοχή βράχου. Αυτό το τμήμα μπορεί να φανεί αρκετά απαιτητικό, καθώς είναι πιθανό να είστε ήδη κουρασμένοι και η έκθεση στον ήλιο είναι έντονη. Γι 'αυτό, είναι σημαντικό να είστε προσεκτικοί, καθώς ο ήλιος σε αυτό το υψόμετρο έχει έντονη ακτινοβολία και υπάρχει κίνδυνος ηλιακών εγκαυμάτων. Το καταφύγιο "Σπήλιος Αγαπητός" βρίσκεται σε ένα φυσικό μπαλκόνι, περιτριγυρισμένο από εντυπωσιακά αιωνόβια βράχια.

Προς Οροπέδιο των Μουσών

Η ανάβαση από το καταφύγιο Σπ. Αγαπητός προς το Οροπέδιο των Μουσών μέσω των Ζωναριών, τουλάχιστον όταν δεν συντρέχουν τεχνικοί λόγοι αποτροπής, όπως χιονούρες στα Ζωνάρια, είναι εξίσου ενδιαφέρουσα και χαρίζει ανάλογα εντυπωσιακές εικόνες με τα περάσματα της Σκούρτας και του Λαιμού.